Kendi işinizi kurmanın bir yolunu mu arıyorsunuz? Eğer öyleyse, Amazon FBA ile satış yapmak sizin için mükemmel bir fırsat olabilir.
Dünyanın en büyük e-ticaret platformu olan Amazon, her sene daha da büyük bir oranda büyümeye ve dünyanın her yerinde ağını genişletmeye devam ediyor. Bu da küçük, orta, büyük ölçek fark etmeksizin her büyüklükteki işletmenin ürünlerini büyük bir kitleye satması için harika bir fırsat sunuyor. Amazon FBA sayesinde işletmeler depolama, paketleme ve sevkiyat işlemlerini Amazon’a devrederek işe koyulmayı daha da kolaylaştırabiliyor.
Bu blog yazısında, Amazon FBA nedir sorusuna yanıt arayacak ve nasıl bir başlangıç yapılabileceğini aktaracağız. Ayrıca Amazon FBA sürecinizi başarılı yönetmeniz için bazı ipuçları da paylaşacağız. Amazon FBA konusunda bir şeyler öğrenmeye meraklıysanız yazımızı okumaya devam edin!
Amazon FBA Nasıl Yapılır?
300 milyondan fazla aktif müşteri hesabına sahip olan Amazon, dünyanın en büyük online perakendecisidir. Üstelik satış oranları da her sene üstüne koyuyor! Eğer Amazon istatistikleri ile ilgili daha fazla bilgi almak isterseniz bu blog yazımız tam size göre: Amazon İstatistikleri
Bu muntazam büyüme, kendi işini kurmak isteyen girişimciler için de eşsiz bir fırsat sunuyor. Amazon FBA ile ürün satarak bu geniş müşteri tabanından faydalanabilir ve dünyanın dört bir yanındaki insanlara ulaşabilirsiniz.
Amazon FBA Sizin Yerinize Her Şeyi Yapan Bir Sistem Sunuyor
Amazon’da satış yapmanın en güzel yanlarından biri, kendi web sitenizi oluşturmanıza gerek kalmamasıdır. Amazon, tüm ağır işleri sizin için halleden hazır bir platform sunar. Tek yapmanız gereken ürün listelerinizi oluşturmak ve satışa başlamak.
Nerden başlayacağınızı bilemiyorsanız bu yazımız işinize yarayabilir: Amazon’da Satış Nasıl Yapılır?
FBA (Fulfillment by Amazon) depolama, paketleme ve kargo ile sizin yerinize ilgilenen bir sistemdir. FBA (Fulfillment by Amazon) kullanıyorsanız, Amazon ürünlerinizin depolanması, siparişler geldiğinde paketlenmesi ve müşterilere gönderilmesi ve iadesi ile ilgilenecektir. Amazon FBA size zaman kazandırır, böylece siz Amazon mağazanızın diğer yönlerini geliştirmeye odaklanabilirsiniz.
Amazon FBA’ya Nasıl Başlanır Ve Amazon FBA Ile Ne Satılır?
Her şeyden önce bir Amazon hesabı açmanız gerekiyor, Amazon satıcı hesabı açma konusu ile ilgili detaylı bilgi almak isterseniz bu konuyu ele aldığımız blog yazımız: Amazon Satıcı Hesabı Açma
Amazon FBA başlangıcının ilk adımı, hedeflenecek bir niş pazar bulmaktır. Bir niş seçerken göz önünde bulundurmanız gereken birkaç şey vardır:
Ne tür ürünler satmak istiyorsunuz?
Amazon’da ne tür ürünler iyi satılıyor?
Amazon FBA için ne tür ürünler uygun olur?
Başlangıç için Amazon’daki ana kategorilerdeki en çok satanlar listelerine bir göz atın. Bunlar size ne tür ürünlerin iyi sattığına dair bir fikir verecektir. Belirli anahtar kelimeleri ve ürün kategorilerini araştırmak için Amazon’un arama motorunu da kullanabilirsiniz. Ne tür ürünler satmak istediğinize dair bir fikriniz olduğunda tedarikçi aramaya başlayabilirsiniz. Bu noktada da Pittacus’un rehber niteliğinde içeriği çok işinize yarayacak: Amazon’da En Çok Satılan Ürünler
Hedefleyeceğiniz niş pazarı bulduysanız şimdi sıra tedarikçi bulmakta. Ürünleriniz için tedarikçi bulmanın birkaç farklı yolu vardır:
Çin’deki tedarikçileri bulmak için Alibaba.com veya başka bir çevrimiçi pazaryerini kullanmak.
Google veya başka bir arama motoru kullanarak Türkiye’deki toptancılar ve üreticiler ile iletişime geçmek.
Ürün kategorinizle ilgili ticari fuarlara veya sektörel etkinliklere katılmak.
Potansiyel tedarikçilerinizle iletişime geçtikten sonra onlara toptan fiyatlandırma sunup sunmadıklarını veya yeni işletmelerle çalışmaya açık olup olmadıklarını sorun. Her şey yolunda giderse, şartlar üzerinde pazarlık yapabilir ve Amazon FBA ile Amazon’a göndermek üzere onlardan ürün sipariş etmeye başlayabilirsiniz.
Amazon FBA Danışmanlık
Pittacus olarak sunduğumuz Amazon Mağaza İşletmeciliği hizmetimiz içerisinde müşterilerimizin FBA olarak Amazon’da ürünlerini satabilmeleri için gerekli olan tüm süreçleri bizler yönetmekteyiz.
Dönüşüm oranını en üst düzeye çıkarmak, rekabet avantajı için yeni ürünler keşfetmek veya geliştirmek, müşteri eğilimleri ve davranışları hakkında bilgiler edinmek ve Amazon mağazanızın tüm alanlarında performansı optimize etmek için stratejik planlama hizmetleri sunuyoruz.
Comments