top of page
Yazarın fotoğrafıPittacus

Amazon'da bir satıcının ürün lansmanından itibaren rekabette iyi bir performans sergilemesi için yapması gerekenler




1. Ürününüzü önceden ve süreç içerisinde aralıklarla detaylı bir şekilde pazarda araştırın ve müşterilerin ihtiyaçlarına uygun olarak geliştirmeler yapın. Renk, içerik, desen, kullanım kolaylığı, esneklik, pratiklik gibi özelliklere her zaman farklılaştırır.


2. Ürününüzün kalitesini ve etkinliğini vurgulayın ve müşterilerin dikkatini çekecek şekilde öne çıkarın.


3. Ürün açıklaması, başlıklar ve anahtar kelimeler için optimize edilmiş bir listeleme oluşturun. Sürekli bu listelemeyi optimize edin. Hep güncel kalın.


4. Ürün incelemeleri toplayın ve müşterilerin ürününüz hakkındaki olumlu deneyimlerini paylaşmalarını teşvik edin. Yorumlamayı özendirmek için gerekirse indirimli satın alma teklif edin.


5. Amazon reklam kampanyaları kullanarak ürününüzün görünürlüğünü artırın. PPC, kupon, prime özel, üyelik fırsatları vb. araçları kesintisiz kullanın. 


6. Ürününüzün fiyatını rakiplerinizin fiyatlarını baz alarak ayarlayın ve uygun fiyatlandırma stratejileri kullanın. Ne çok pahalı olun ne de çok ucuz; online ortamda rekabet fiyatla değil beğenilerle gelir.


7. Amazon'un FBA (Fulfillment by Amazon) hizmetini kullanarak müşterilerinize hızlı ve güvenilir bir nakliye hizmeti sunun. Kendiniz nakliye hizmeti sunsanız bile ayrıca Amazon’un nakliye hizmetleriyle her zaman bir adım öne geçin. Prime fırsatı ayrıcalığını kullanın.  


8. Müşterilerinize ödüllendirme programları, indirimler ve promosyonlar sunun. Bunu tek seferlik değil farklı farklı yöntemlerle sürekli sunun ki şaşkınlık ve ilgi üzerinizde olsun.


9. Sosyal medya ve diğer pazarlama kanallarını kullanarak ürününüzü tanıtın ve müşterilerinizin ürününüz hakkında konuşmasını sağlayın. Herkesin yöntemlerinin dışında tam da bu noktada siz bir fark oluşturabilirsiniz.


10. Müşterilerinizle güçlü bir ilişki kurmak için müşteri hizmetleri konusunda uzmanlaşın ve müşterilerinizin sorularına hızlı ve etkili bir şekilde %100 müşteri odaklı yanıt verin. Yeniden soru sormasına, acaba demesine olanak vermeyecek bir iletişim kurun.

2 görüntüleme0 yorum

Comments


bottom of page