top of page

Amazon Pazaryeri : 2023’te Büyümeyi Artırmak İçin Bilmeniz Gereken İstatistikler



  1. Amazon, yüzde 37,8 pazar payıyla perakende e-ticarette liderliğini sürdürüyor.

  2. Amazon, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki perakende pazar payının yüzde 10,40’ını elinde tutuyor.

  3. Amazon, 2022’nin 2. Çeyreği için 121,2 milyar dolarlık net satış elde etti.

  4. Amazon’un 705,65 milyar dolarlık bir marka değeri var.

  5. Ürünlerin yüzde 57’si üçüncü taraf satıcılar tarafından satıldı.

  6. Amazon FBA, Amazon’daki satıcıların yüzde 68’i tarafından tercih edilmektedir.

  7. Amazon’un dünya çapında 300 milyondan fazla müşterisi var.

  8. Amazon, 100’den fazla ülke ve bölgeye gönderim yapıyor.

  9. Çevrimiçi alışveriş yapanların yüzde 78’i fiyatı ürün seçiminde en önemli faktör olarak görüyor.

  10. Tüketicilerin yüzde 75’i bir satın alma işlemi yapmadan önce Amazon’daki fiyatları ve incelemeleri kontrol ediyor.

  11. 2,4 milyar ziyaretle Amazon, Amerika Birleşik Devletleri’nde en çok ziyaret edilen e-ticaret sitesidir.

  12. Prime Day 2022, satılan 300 milyon ürün ve 12 milyar dolarlık net satış gibi rekor rakamlara ulaştı.

  13. Satıcı panelindeki yeni özelliklerin satışları yüzde 25’e kadar artırması bekleniyor.

  14. Tüketicilerin yüzde 76’sının Amazon özel markalı ürünleri satın alma olasılığı daha yüksek.

  15. Amazon müşterilerinin yüzde 44’ü sesli asistan kullanıyor.

  16. Tüketicilerin yüzde 38’i sponsorlu reklamları faydalı buluyor.

  17. Amazon’da 1,7 milyondan fazla küçük ve orta ölçekli işletme var.

  18. 2023’e kadar, Amazon’un kullandığı ambalajlar yüzde 100 geri dönüştürülebilir olacak.

 

1 görüntüleme0 yorum

Comentarios


bottom of page